Při nedodržení lhůty pro doručení e-tiskopisu, nebude moci správce daně využít údaje z podaného kontrolního hlášení, protože bude posuzováno tak, jako by vůbec nebylo podáno. Plátce daně pak bude vyzván k podání nového kontrolního hlášení, a to se všemi důsledky z toho plynoucími.
Jak podat kontrolní hlášení DPH
Vše, co je třeba vědět o kontrolním hlášení DPH
Máte správnou plnou moc pro kontrolní hlášení?
Finanční správa dále připomíná, že s účinností od 1. 5. 2016 se podání, učiněná ve špatném formátu nebo struktuře, nově považují za neúčinná (tzn. jako by vůbec nebyla podána). Jedním z důsledků neúčinnosti podání jsou sankce za nepodání kontrolního hlášení.
Tuto skutečnost připomeňme zejména ve vztahu k plátcům z řad fyzických osob se čtvrtletním zdaňovacím obdobím, neboť tato nová právní úprava bude u těchto plátců poprvé aplikována právě na podání, vztahující se ke zdaňovacímu období 2. čtvrtletí roku 2016.
V této souvislosti proto Finanční správa doporučuje, aby si plátci DPH před samotným odesláním kontrolního hlášení ověřili, zda formát kontrolního hlášení (.XML), který byl například vytvořen jejich účetním programem, neobsahuje chyby struktury, které zapříčiní neúčinnost podání. Kontrolu i odeslání kontrolního hlášení mohou provést jednoduše prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), dostupné na Daňovém portále Finanční správy (www.daneelektronicky.cz). Tato aplikace zabezpečí ověření správnosti formátu a struktury datové zprávy, a tedy i očekávané účinky.
Podrobné informace ohledně vyplnění a podání kontrolního hlášení naleznete na internetových stránkách Finanční správy na adrese: http://www.financnisprava.cz/kontrolnihlaseni.